keskiviikko 29. lokakuuta 2014

Dekoro&Kaarnalaiva

Olen tällä hetkellä työharjoittelussa Tampereen Tullintorilla sijaitsevassa liikkeessä.
Tai oikeastaan kahdessa, koska samassa tilassa on kahden ystävyksen omat yritykset
Dekoro ja Kaarnalaiva. Edellinen keskittyy lähinnä kodin säilytysratkaisuihin ja jälkimmäinen
lahjatavaroihin ja koriste-esineisiin. Tapasin yrittäjät Katjan ja Sirpan KotiVisio-messuilla ja
kävin kysymässä heiltä harjoittelupaikkaa. Eikä kaduta yhtään! Voisinpa melkein harkita
ihan uraa tältä sisustusalan alueelta. :)



Työnkuvaan kuuluu paljon muutakin kuin varsinaisia myyjän töitä.
Tänään esimerkiksi koristelin urakalla keksejä tarjottavaksi perjantain pienimuotoisessa
Halloween-tempauksessa. Olen somistanut näyteikkunoita, purkanut tavaroita pakkauksista ja
hinnoitellut niitä, toiminut valokuvausassistenttina, askarrellut ja viihdyttänyt lapsiasiakkaita.



Suurimpia haasteita mulle tuottaa Ikean somistussääntöjen ja muiden käytäntöjen unohtaminen.
Siellä sain ensikosketukseni tähän myyntihommaan, mutta onhan se ihan eri asia olla töissä
kansainvälisessä jättifirmassa kuin pienessä sisustusliikkeessä. Mielenkiintoista tietysti nähdä
nämä ääripäät heti peräjälkeen, mutta kyllä se Ikea mulle valitettavasti on vähän jäänyt päälle.


Ehkä paras hetki tähän mennessä tässä harjoittelussa on ollut se, kun viereisen sisustusliikkeen
myyjä kävi kehumassa mun tekemiä näyteikkunoita. Tuli niin hyvä mieli. Kyllä mä tän homman osaan. :)


Joulujutut on jo saapuneet liikkeeseen ja Kaarnalaiva myy aivan ihania joulukortteja.

:)

-Emma-


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!